Frakt, bytte & retur

Her kan du lese samlet tilbakemelding på alle produktene i nettbutikken fra handlende kunder

 🇳🇴 Alltid gratis frakt i hele Norge ved kjøp over 499,- Ingen toll eller andre overraskelser! Lageret ligger på Enebakk utenfor Oslo. 

🇸🇪 We ship to Sweden! 3-7 days with UPS pick up package - No duties or extra taxes/fees, all is paid for at checkout! Shipping is 149,-  (Return fee 149,-)

Hvordan sendes pakken min? 📦
Leveringstiden i hele Norge på kun 3 - 5 virkedager. Du har flere fraktmuligheter: pakke rett i postkassen, hentepakke hos Posten eller levert på døren med Helthjem. Vi sender bestillingen din vanligvis innen 1-2 dager etter bestilling. Ved større lanseringer vil det kunne være økt utsendelsestid! 

Til Hentested (Pakken er da forsikret) 
Ønsker du å få pakken tilsendt til hentested kan du velge dette i kassen, kostnad på 79,- handler du for over 1000,- kan du velge pakke til hentested gratis. Vi anbefaler å velge pakke til hentested om du er redd for at pakken skal plasseres på dørmatten eller i postkassen, da de to alternativene ikke er forsikret og er på eget ansvar når posten/helthjem merker pakken som levert. 

Bestiller du mer enn 6 plagg regnes verdien på pakken som høy, og vi sender den automatisk som hentepakke, selv om du velger postkasse eller helthjem. For at pakken skal være tryggere. 

Helthjem - Levering på dørmatten
Dette er gratis over 399,- Rask og enkelt rett hjem på døren. 

Pakke i postkassen - Posten
Gratis over 399,- Rask og enkelt. Velger du pakke i postkassen må du være registrert som boende på adressen på posten.no. Hvis ikke får vi pakken i retur, da posten tror den er sendt til feil person/adresse. Gebyr belastes kunde 149kr ved da ikke ønsket ny sendt bestilling. 

Uopphentet sending (pakker som ikke hentes på posten etter melding om dette og går i retur til oss) må betales av kjøper for utgifter vi har hatt med dette. Kr 199,- trekkes fra kjøpet for gebyr og frakt. 

Bytte 
Bytte er alltid gratis. Du har 30 dager på å bytte eller returnere din ordre. Da får du tilsendt nye varer gratis, og returen på de du skal levere tilbake er også gratis. Dersom du bare skal bytte en vare i farge, størrelse eller produkt med lik pris kan du bare gi oss beskjed på mail så ordner vi bytte der. 

Om du vil bytte til noe annet enn det nevnte feks - til noe med en høyere pris, legger du selv inn helt ny bestilling på det du vil bytte til via nettsiden -  Returen er da helt gratis. Vi sjekker alltid etter nylig ordre - når vi da refunderer for den første ordren slik at du ikke trekkes for retur dersom du da har gjort en ordre nylig etter den du returnerer.

Bytte gjelder ikke en stor ordre i retur - mot en vare. Minst 50% av summen skal byttes for at det er å regne som bytte - ikke retur. 

Kun retur 
Ønsker du kun å returnere ditt kjøp, ikke bytte noe, er returkostnaden for selve pakken tilbake til oss på 79,- kr. Dette trekkes fra beløpet når returen er behandlet. Dersom du har betalt for frakt så blir ikke dette beløpet refundert eller inkludert i returkostnaden, da er det fraktkostnad+returkostnad trukket. Returnerer du 4 plagg eller mer trekkes 169,- i returkostnad. Returnerer du 8 plagg eller mer er returkostnaden 249,- og 11 plagg eller mer trekkes 299,- 

Gå til Returportalen her  for å hente ut returlappen din. Les returvilkårene under for å få godkjent returvarene. Det er også viktig at du ber posten scanne inn pakken din eller at du mottar kvittering på at pakken er sendt i retur. Viktig at produktene er i posen de kom i ellers kan det bli problem med retur pga strekkoden på de enkelte varene. 

🇸🇪 Return from Sweden is not covered by us. The return fee is then 149,- (you will not get the shipping fee 149,- back, total 298,- for a return. This is because we have to ship over borders for now, you need to email us to get the return label. ) 

Husk at vi har retur i 30 dager. Du ha registrert returen på nettsiden og eller beskjed om retur av pakken innen 30 dager. Du skal uten unødig opphold sende varene tilbake, eller overlevere dem til fraktselskapet. Følges ikke dette er ikke returen godkjent.

Kan jeg returnere varer fra ulike bestillinger sammen? 
Jepp. Men - Husk å legge ved returlappen fra alle bestillingen inni pakken ellers vil ikke de andre returene mottas. Dette betyr også at vi ikke er ansvarlig for de ordrenummer som det det ikke finnes sporing på fordi vi da ikke har noe forbehold om at de faktisk er i pakken. Vi trekker da kun 1 returkostnad på 79kr. 

NB! Det aksepteres kun retur eller bytte i henhold til:
Produktet må returneres i originale produktposer og annet som hører til plagget. Uten posen har ikke varen strekkoden og lageret kan ikke registrere posen. Varen må derfor være i rett pose. Dersom du ikke sender varen i posen er returen ikke godkjent. Varen kan ikke være brukt, ha deodorantmerker, flekker, ikke ha lukt som ikke samsvarer med nytt produkt, ikke mangle innhold som hører til. Gjenstander med mye rynker på plagg og som da er hensynsløst pakket, feks: som en ball, vil nektes byttes eller returneres og refunderes, grunnet da tegn på  dårlig behandlet vare. Husk at varene skal selges igjen. Du vil selv da måtte betale frakten for å få produktet sendt tilbake til igjen. 79 kr. Her har vi ingen bevegelighet.

Som kunde er du ansvarlig for at varene som sendes i retur oppfyller returvilkårene FØR de sendes tilbake - samt å få kvittering på innlevert retur.

Sokker/ truser kan IKKE returneres eller byttes. Selv om det er mulig å velge det i returportalen, er det ikke godkjent. Du vil da ikke få igjen pengene. 

Fra du leverer returen din på posten vil det ta opptil 2 uker før returen er behandlet. 

Dersom du har betalt med  K L A R N A  skal du kunne pause betalingen selv ved å "rapportere retur" eller ved å trykke "betal" og deretter "utsett betaling". Om dette ikke er mulig, må du betale for å unngå gebyrer av Klarna, eller chatte med klarna, vi har ikke ansvar for dette, så får du refundert beløpet når vi har fått behandlet returen.

Kansellere bestilling før den sendes: 
Etter 15 minutter er den prosessert i systemet vårt, om du ønsker kansellere etter 15 min koster dette 49,- 

Reklamasjon
At det kan forekomme feil med en vare kan dessverre skje, men vi gjør vårt beste for å rette opp i feil innen rimelighetens grenser. Henvendelse vedrørende reklamasjon/ødelagt vare skal sendes på mail til kontakt@flexwear.no med bilder/dokumentasjon av problemet før du sender pakken. Du kan ikke bare sende pakken i retur uten å informere, da går den som en ugyldig retur. 

Etter forbrukerkjøpssloven har man to års reklamasjonsfrist for produksjons- og materialfeil. Produksjons- og materialfeil er feil som forelå allerede da produktet ble levert.

Skader som skyldes normal slitasje, nupping eller som er selvforskyldte, skyldes uaktsom behandling, bleking, feil vask - eller dårlig vedlikehold, omfattes ikke av dette og reklamasjon imøtekommes ikke. 

Takk for at du handler hos oss!